בעבר, כדי לבצע משלוח של פרחים לדוגמה למכר או חבר, היינו צריכים לפתוח את דפי זהב, לדפדף ולחפש חנות פרחים בסביבה הרלוונטית, להתקשר ולבדוק אם החנות עושה משלוחים לאזור שאנחנו רוצים, ורק אז לבצע את ההזמנה והמשלוח. בעידן הדיגיטלי שבו אנחנו חיים, קרו שינויים משמעותיים בעולם המשלוחים. באיזור המרכז, התווספו הרבה חברות מרכזיות שמאפשרות משלוחים ממקומות מגוונים דרך ספק אחד, ובפריפריה אנחנו רואים יותר ויותר נוכחות דיגיטלית של עסקים מגוונים שמאפשרים משלוחים דרך אתרי האינטרנט שלהם. אם בעבר כדי לבצע משלוח היינו פותחים את דפי זהב, כיום אנחנו פותחים את גוגל וכותבים לדוגמה משלוחי פרחים נוף הגליל ומקבלים מיד תוצאות רלוונטיות. אם הנושא הזה של השינוי בתחום המשלוחים מעניין אתכם המשיכו לקרוא.
משלוחי פרחים נוף הגליל כדוגמה לשינוי בעולם המשלוחים
אז נניח יש מקרה בו אתם מעוניינים להוציא משלוח משמח לחבר, מכר או קרוב משפחה שגר בנוף הגליל. משלוח פרחים הוא תמיד משמח וחגיגי ומתאים כמעט בכל סיטואציה. פעם, הייתם צריכים להתקשר ל-144 ולשאול אם יש חנויות פרחים בנוף הגליל כדי להגיע לחנות שתסכים לשלוח לאזור הזה או לפתוח דפי זהב, ממש פיזית את הספר. היום, אתם יכולים להקליד בגוגל או בכל מנוע חיפוש אחר משלוחי פרחים נוף הגליל, ומיד תקבלו תוצאות רלוונטיות של חנויות שמבצעות משלוחי פרחים לאיזור שביקשתם. תוכלו גם לבצע את החיפוש ברשתות החברתיות השונות.
איזה עוד שינויים קיימים בעולם המשלוחים?
מלבד העובדה שכיום הכל דיגיטלי וכמעט כל משלוח ניתן להזמין און ליין מבלי להתקשר או לחפש את העסק, יש כיום חברות שונות שמאפשרות משלוחים לא ישירות מבית העסק אלא דרך ספק עקיף. אותן חברות מעסיקות שליחים ויוצרות קשר עם בתי עסק ומציעות להם את השירות, בדרך כלל תמורת עמלה או תשלום קבוע עבור המשלוח עצמו. לא כל עסק עובד עם חברות משלוחים מהסוג הזה, במיוחד בפריפריה לשם נכנסו מאוחר יותר, ולכן ישנם עדיין עסקים שיותר כדאי להזמין מהם ישירות, במיוחד כאשר מדובר על משהו יותר ספציפי.