יום חמישי , 14 דצמבר 2017
חדשות רצות

שיווק באינטרנט: כל היתרונות של Marketing automation – כיצד להפוך דאטה להצלחה?

אם אתם רוצים להפוך את אתר ה-ecommerce שלכם להצלחה, marketing automation יכול לעשות זאת בשבילכם! פה תוכלו ללמוד על הכלי הנהדר הזה ועל יתרונותיו.

מה זה ecommerce?

Ecommerce זהו שם כולל לחנויות וירטואליות, המאפשרות ללקוחות לשבת מול המחשב בבית או בעבודה ולבצע את הקניות שלהם ולקבל את המוצרים שנרכשו עד לתיבת הדואר שלהם. האתרים הותיקים והמוכרים ביותר בתחום זה הם ebay ו-amazone. מאז פריצתם של אתרים אלה לעולמנו, נכנסו גם אתרים גדולים ומוכרים אחרים וכיום, כל מי שיש לו מוצר להציע, יכול לשווק אותו לקהל הבינלאומי באמצעות רשת האינטרנט וכך להגדיל את המכירות באופן משמעותי ואף להוזיל משמעותית את העלויות, הן לספק והן ללקוח.

ומה זה marketing automation?

Marketing automation היא קבוצה של כלים אוטומטיים לשיווק, המאפשרים לבעל האתר לעקוב אחר פעילות הגולשים באתר ולהגדיל את המכירות דרך האתר על ידי מתן המלצות לגולשים לרכישות נוספות, מתן תזכורת לגולשים לגבי עגלת קניות שננטשה ועוד. גישת העבודה של ה-MA היא, להשאיר את האתר בתודעה של הלקוח וליצור עמו מערכת יחסים נעימה עם האתר, שעלול ליצור תחושת ריחוק ללא מערכת יחסים זו.

להישאר בזיכרון

אם אדם נכנס לאתר שלכם והשאיר את פרטיו, הרי שהאתר שלכם ומה שיש לו להציע מעניין אותו! לכן, שליחה אוטומטית של ניוזלטרים, המכילים בתוכם מידע על מוצרים חדשים, מבצעים והנחות, קופוני הנחה ועוד, יכולים לגרום לאותו גולש לחזור ולקנות באותו האתר ואף להעביר את המידע הלאה מפה לאוזן, שהרי זוהי דרך השיווק היעילה והמועילה ביותר  גם כיום.

להישאר בזיכרון ובחוכמה!

להישאר בזיכרון ובתודעה של הלקוח זה נהדר, אבל זה לא תמיד מספיק. הכוונה היא לזה, שאם תשלחו לגולש שלכם ניוזלטר עם מידע, שאיננו רלוונטי עבורו, הרי שיתכן שפספסתם את המטרה לחלוטין. מה שמומלץ לעשות הוא להתאים את הניוזלטר לגולש. לדוגמה, אם הגולש רכש בעבר דרך האתר מוצר לבית, מומלץ לשלוח לו בניוזלטר תכנים בנוגע למוצרים לבית וכך גם לגבי כל היסטוריית רכישות באתר.

הכירו את הלקוחות שלכם

באמצעות כלים של marketing automation עם אטומי דיגיטל מרקטינג תוכלו לבצע מעקב אחר הפעילות של הלקוחות שלכם באתר שלכם וכך ללמוד אילו שינויים עליכם לבצע באתר וכיצד ליצור אצל הלקוחות שלכם חוויית קניה טובה יותר. לדוגמה, אם תקבלו נתונים, המצביעים על תהליך רכישה ארוך, תוכלו לבצע אופטימיזציה של תהליך המכירה.

שכחת את העגלה!

עוד אפשרות של marketing automation היא שליחת מייל ללקוח, שיצר לעצמו עגלת קניות באתר ונטש אותה. הסברה היא, שאם אותו גולש טרח ויצר לעצמו את עגלת הקניות הזו, הרי שהוא מעוניין במוצרים אלו והמטרה שלכם – בעלי האתר, היא שהוא ימשיך לפעולה האחרונה: להשאיר פרטי תשלום ולבצע את פעולת הרכישה.

 

Comments are closed.