יום שישי , 20 אוקטובר 2017
חדשות רצות

שיווק באינטרנט – טרנדים שכדאי להכיר

כל דבר מתחדש, מאז תחילת שנות ה-50, הכל מתחדש. המוזיקה של קהילת המיעוט בארצות הברית הפכה למהפכה בשנות ה-70 וחודשה כמוזיקת היפ-הופ, המחשבים שלנו היום משוכללים וחדשים, שלא נדבר על מכשירי הסמארטפון שפעם חצי מהם הייתה רק האנטנה. גם בתחום השיווק באינטרנט יש החדשותיות כל הזמן, כמו שהתחום הזה הוא חידוש בפני עצמו לשיווק מניירות ופרסומות בטלוויזיה. ישנם חידושים רבים שבאו השנה, והם משפיעים עלינו כיום, ועל כל קהילת המקדמים. השאלה הנפוצה היא מה הם הטרנדים? כיצד משלבים את אתרי האינטרנט הנוכחיים שיש ביחד עם אותם טרנדים? כיצד יוצרים מציאות שהטרנדים כיום לא חרושים מדי כך שאנשים יישכחו מהם מהר מאוד? במאמר זה נציג את הטרנדים, חשוב להגיד שחובה להשתמש בהם בצורה חכמה, כך שלא יצא מצב שמשתמשים באותו טרנד כל הזמן, ולאנשים כבר נמאס לראות אותו.

שיווק באינטרנט

שיווק באינטרנט 2017-2018

חווית משתמש

הטרנד הגדול מכולם. גוגל שמים דגש חשוב על חווית המשתמש, שנובעת מבחינת איכות האתר, העיצוב שלו, הנוחות של הגולש, האם יש סרטונים ותמונות רלוונטיים שכיף להסתכל עליהם ולקבל השראה להישאר באתר עוד? השקיעו באתר שלכם מבחינת כמה דברים חשובים:

  • תמונות – התמונות הן הדבר שנותן הבנה התחלתית על מה עוסק הטקסט. אם התמונה מושכת ומעניינת, אז הגולש יישאר ויקרא את הטקסט. במידה והתמונה לא קשורה, הגולש יכול לקבל חוויה שלילית, ואף לדרג זאת בגוגל.
  • ווידאו – זהו כלי פופולארי שמשאיר את האנשים ברשת למשך זמן רב יותר, כמובן בהתאם לווידאו צריך להיות גם תוכן ענייני ורלוונטי, שאם זה לא מתאפשר, אז גם הגולש גם כאן יכול לדווח על חווית משתמש גרוע.

אורך התוכן

הוויכוח הגדול על אורך התוכן ייגמר כאן ועכשיו, הרי ואין תשובה ברורה לאורך התוכן. תוכן ארוך נחשב כתוכן מעל 1000 מילים. ישנם דוגמאות רבות לתכנים מתחת ל-1000 מילים שהם היו תכנים מוצלחים והביאו המון עוקבים אחריהם, והצלחה ניכרת. לעומת זאת, תכנים מעל 1000 מילים חשיבותם בפני גוגל גדלה מאוד, וכך גוגל יודעת להעריך שהמאמרים איכותיים, והיא מעדיפה לקדם אותם. אין תשובה מדויקת לאורך הטקסט, הרי גם טקסט קצר קיבל המון תגובות מגולשים רבים, ולכן, נרשום מספר המלצות לכתיבת תוכן:

  • אורך הטקסט – המינימום הטוב לקידום אתרים הוא 300 מילים, פחות מזה הטקסט נחשב כלא איכותי.
  • מילות מפתח – אחוז מילות המפתח בטקסט לא יעלה על 2% מכלל המילים במאמר, והדרך הטובה ביותר היא שיהיה 1% של מילות מפתח בטקסט.
  • אורך פסקאות – פסקה שמקודמת היטב היא פיסקה קריאה, הכינו פסקאות שאורכן לא יותר מ-20% מכלל המילים בכל התוכן.

תמונות 360 מעלות

הטרנד הבא בעולם השיווק הוא תמונות 360 מעלות. סרטונים רבים התפרסמו בזכות הטרנד המיוחד הזה, שנותן לצופה הרגשה כאילו הוא חלק מהחוויה עצמה. תמונות 360 רצות בפייסבוק ובאתרי האינטרנט חזק מאוד, אך נסו לא להשתמש בהן יותר מדי מהסיבה שאחרי הרבה פעמים, לגולש כבר יימאס לראות את אותו הדבר, והדבר העיקרי שהוא יחפש זאת תמונה ברורה של מה שהוא מחפש.

צ'אט בוטים

הצ'אט בוטים אלה רובוטים שמגיבים לגולשים באופן אוטומטי. הם זכו להערצה רבה בהמון אתרים שמשתמשים בהם כיום כנציגי שירות וירטואליים. הצ'אט בוטים מתוכנתים בצורה כזאת שהם יוכלו לספק את המידע הרלוונטי לגולשים באתרים, ויוכלו להביא להם תועלת. יש להיזהר מצ'אט בוטים רבים שהם עדיין אינם מצליחים לבצע את הפעולות בצורה המושלמת ביותר, ולכן חשוב לבצע בדיקות מקיפות לתוכנות הללו לפני שאתם משיקים אותם באתרים. המון פלטפורמות חברתיות כמו פייסבוק, גוגל ועוד כבר במאמצים רבים להשיק את הצ'אט בוטים הייחודיים שלהם.

שידורי לייב

אחד הכלים המפורסמים כיום הוא שימוש בצ'אט לייב, והסיבה לכך היא שהצ'אט לייב מתריעה להמון אנשים על כך שאתם עליתם לייב, ואתם מופיעים מול כל מי שעוקב אחריכם. ישנם כמה דרכים להתאמן על הכלי הזה לפני שאתם עולים לשידור מול כולם:

  • צלמו את עצמכם לפני – אלה שלא רגילים להצטלם מול המצלמה ולדבר, תתרגלו את עצמכם כשאתם מדברים למצלמה ועושים שטויות ודברים מצחיקים, זה יעזור לכם לפרוק ולהיות הכי מקצועי מול המצלמה, ולהרגיש הכי טבעי שאפשר מולה.
  • דברו מול המראה – כשאתם מתרגלים את הנאום לפני, אתם מסודרים מבחינת החשיבה על נושא הדיבור שלכם. בנוסף, תוכלו לסדר את המראה שלכם במראה לפני שאתם עולים לשידור בפני המון אנשים שיכולים לראות את כל הפגמים שבכם.

שידורי לייב הם אפקטיביים מאוד לאנשים בעלי ביטחון, אלה שיודעים כיצד לדבר ומה לאלתר במקרה של בלק אאוט.

אתרים רספונסיביים

אלה הם אתרים שמותאמים לטלפונים הסלולריים של הגולשים. אתרים שלא מתאימים את עצמם לסלולר, יכולים לפגוע בחוויית המשתמש, שזהו אחד מהכלים העיקריים בטרנדים שלנו כיום. ישנם דרכים רבות לעשות את האתר רספונסיבי.

השתדלו לא להשתמש יותר מדי בטרנדים החדשים, נצלו אותם בהתאם על מנת שהגולשים יצפו לדברים חדשים כל פעם.

Comments are closed.