יום שישי , 29 מרץ 2024
חדשות רצות

עורך דין ירושה בתל אביב

על פי החוק נקבע כי לאחר מותו של אדם, רכושו יועבר ליורשים החוקיים שלו. רכוש כולל בתוכו את כל הנכסים של האדם אשר צבר במהלך חייו, הן מוחשיים והן לא מוחשיים. ישנם מקרים רבים בהם קיים צורך לפנות לעורך דין ירושה בתל אביב. מקרים בהם יש צורך בסיוע משפטי לשם עריכת צוואה, בקשה לצו ירושה, חלוקת הירושה, התמודדות עם מתנגדים לצוואה, אי תקינות בצוואה וכדומה. תפקידו של עורך הדין הוא לפעול למען הוצאה לפועל תקינה של הירושה, ולגשר במקרים של חוסר בהירות.

התמחות בדיני משפחה

נושא הירושה נכלל במסגרת דיני משפחה. עורכי דין מומחים בדיני משפחה מטפלים בסוגיות שונות הנוגעות לירושה, לצד נושאים אחרים הקשורים בדיני משפחה: גירושין, גישור, אימוץ וכיוצא בזה. בעת בחירת עורך דין ירושה בתל אביב חשוב לבדוק את רמת הניסיון הספציפי שרכש בנושא ירושות וצוואות.

טיפול עורך דין בצו ירושה

במידה ואדם לא כתב צוואה, במסגרתה מוגדר אופן חלוקת רכושו בין יורשיו, על היורשים לפעול למען קבלת צו ירושה. בקשה לקבלת צו ירושה יכולה להתבצע על ידי כל אחד מהיורשים. חובת המבקש להודיע ליורשים האחרים על הבקשה בכתב. צו זה מגדיר על פי חוק את אופן חלוקת הרכוש. אם ישנו צורך בצו ירושה, יש לפנות אל עורך דין ירושה בתל אביב, על מנת שיבצע את ההליך. על מנת להגיש בקשה לצו ירושה, ראשית יש למלא את הבקשה בטופס ייעודי לנושא. לאחר תשלום אגרה, יש להגיש את הבקשה בארבעה עותקים לרשם לענייני ירושה. לבקשה זו יש לצרף מספר מסמכים נלווים: קבלה על תשלום האגרה, תעודת פטירה, ואישור בכתב כי ידע את היורשים האחרים בדבר בקשת צו הירושה. לאחר שכלל המסמכים נבדקו על ידי הרשם לענייני ירושה, מועברת הבקשה בצירוף המסמכים לגורם מטעם היועץ המשפטי לקבלת אישור לקיום הצו. אם קמים מתנגדים לצו הירושה, הטיפול בנושא מועבר לבית הדין לענייני משפחה. תפקידו של עורך דין ירושה בתל אביב הוא למלא את המסמכים בצורה תקינה, לצרף את כלל המסמכים הנלווים, ובמידת הצורך לספק ייצוג בבית הדין לדיני משפחה.

עריכת הסכם בין יורשים

עורך דין ירושה בתל אביב יכול לייצג כמה יורשים, ולספק תוקף משפטי להסכם ירושה כולל, או לייצג את אחד היורשים במסגרת ההליך. בכל מקרה יפעל עורך הדין לשמירה על האינטרסים של לקוחותיו, ולמען חלוקה הוגנת וחוקית של הירושה.

Leave a Reply