יום ראשון , 24 ינואר 2021
חדשות רצות

קידום אתרים זה לא זבנג וגמרנו

בעלי עסקים רבים, הפונים אל חברות קידום אתרים במטרה לקדם את אתר האינטרנט שלהם אל ראש תוצאות החיפוש במנוע החיפוש של גוגל, ניגשים אל המשימה עם תפישה מובהקת שעליהם לבצע מהלך גדול וחד פעמי, שיספק תוצאות בטווח המיידי. זוהי כמובן תפישה מוטעית מיסודה, המצביעה על חוסר הבנה כיצד פועל תהליך הקידום, וכיצד מושפעת רמת הדירוג של אתרי האינטרנט במנוע החיפוש של גוגל. כדי להבין את הדברים בצורה נכונה, חשוב לבחון אותם דווקא מזווית הראייה של גוגל, ולא של בית העסק.

מטרת גוגל – לספק תוצאות חיפוש איכותיות למשתמשי מנוע החיפוש

גוגל הוא מנוע החיפוש המוביל בעולם, ומטרתו היא לספק למשתמשים שלו את היכולת לחפש מידע באינטרנט ולקבל תוצאות איכותיות. כך למשל, כאשר אנו מחפשים מידע מחקרי, היינו רוצים לקבל תוצאות שמגיעות מאתרי מחקר מובילים ומהימנים ולא מאתרים קיקיוניים וקטנים שלא ניתן לסמוך עליהם. סביב המטרה הזו, משקיעה גוגל מאמצים רבים בבנייה ועדכון רציפים של אלגוריתמי החיפוש לה, וסביב האלגוריתמים האלה נבנית פעילות קידום האתרים בכל רחבי העולם.

seo

בחינת איכות אתרים באופן רציף ושוטף

בחינת איכות האתר על ידי גוגל, אינה יכולה להתבצע באופן חד פעמי, ובאופן שמעניק ציון לאתר על בסיס דגימה אחת. גוגל מנטרת את כלל אתרי האינטרנט באופן קבוע, בוחנת את התכנים בהם, בודקת את השינויים שנערכים בהם, ובהתאם לכך מעדכנת את הדירוג שלהם באינדקס האתרים שלה, הכל כדי להבטיח שבכל רגע נתון, משתמשי גוגל יוכלו לקבל את התוצאות האיכותיות ביותר. בהתאם לכך, כאשר אנו ניגשים אל המשימה של קידום אתר אינטרנט, עלינו להבין שמדובר בתהליך ארוך טווח, ולמעשה תהליך קבוע שצריך להפוך לתהליך עסקי שוטף, ממש כמו ניהול חשבונות.

איכות היא לא תכונה זמנית, אלא מאפיין קבוע

איכות אתר האינטרנט נבנית באמצעות הבאת האתר אל הסטנדרטים הנדרשים, ולאחר מכן שמירה על הסטנדרטים האלה ועדכון האתר באופן רציף, עם תכנים איכותיים ועדכניים. לאקטואליות של התוכן באתר ישנה חשיבות, ליכולת של האתר לספק למבקרים בו מידע עדכני וחשוב ישנה חשיבות ולמעשה לכל פעולה שמתבצעת באופן שוטף, ישנה השפעה על רמת האיכות של האתר בעיני המשתמש הטיפוסי.

1765436

השינוי לא מגיע מייד, אבל הוא מגיע

בדיוק מהסיבה הזאת, כאשר אנו מזמינים שירות קידום אתרים, עלינו להבין שלא מדובר בשירות חד פעמי, אלא בתהליך עסקי שוטף וקבוע, כחלק אינטגרלי מפעילות העסק. התוצאות גם הן אינן מגיעות בין רגע. גוגל עשויה להבחין בשינויים שנערכים באתר, אך היא רוצה להבטיח ששינויים אלה לא משקפים מהלך חד פעמי, אלא שינוי אמיתי שעובר האתר. רק לאחר שגוגל תוודא שהאתר מספק תוכן איכותי וחוויית משתמש איכותית, ולאחר שתבטיח כי מדובר בשינוי עמוק ואמיתי, או אז היא תתחיל לעדכן את דירוג האתר, שלאט לאט יוכל לטפס אל ראש תוצאות החיפוש.

Comments are closed.