יום ראשון , 16 דצמבר 2018
חדשות רצות

סליקה

מערכות סליקה – מי ישלם לי את הכסף?

בעל עסק תלוי בתשלומי הלקוחות שלו, נקודה. ואם פעם העדיפו מזומן על פני המחאות, אז היום מעדיפים תשלום אחד במקום תשלומים באשראי. האשראי הרגיל איפשר תשלומים ולכאורה, שני הצדדים הרוויחו. הקונה רכש מוצר יקר וישלם אותו לפי יכולתו ואילו המוכר קיבל התחייבות לסילוק התשלום במלואו, שחברות האשראי ישברו את הראש עם הלקוח ועם הבנק שלו.

אלא מאי? הסתבר שגם עם כרטיסי אשראי אפשר לשגע את בעל העסק. חברת אשראי, למשל, שהחליטה להעביר את הכסף לקופת העסק בתשלומים בהתאם לתשלומי הלקוח. לכאורה, גם עם זה אפשר להסתדר אבל העסק משלם גם ריבית לחברת האשראי אז מה עשינו בזה? יוצא שהתשלומים עלו לו כסף מיותר ויש צורך בחברת סליקה.

מה לעשות?

אל תוך הפריצה נכנס הגנב ואל ראש הגנב נכנסת חברת המנעולים ומייצרת מנעול מתוחכם יותר. כך גם כאן. אל תוך המבוכה של חברות האשראי ובעלי העסקים קמו חברות שכל עניינן הוא לדאוג להעברת התשלומים. מי שהקים את החברות האלו ניחן באומץ רב ובהסתכלות גאונית על המרחב העסקי. מכל מקום, החברות האלו, חברות סליקה, דואגות להעברת הכספים בשורה התחתונה. על כן הן חביבות על בעלי העסקים.

חברות הסליקה הציבו בבתי העסק מכונות לתשלום העיסקה. החשבונית הופקה במחשב אחד והתשלום נעשה במעין קופה לידו. הדבר סירבל את סגירת העסקה וכיום התחכום כל כך עלה שאפשר לקבל אישור שהכסף יסולק תוך כדי הקלדת החשבונית. הפרטים של כרטיס האשראי והפרטים של הבעלים שלו מועברים מן המחשב אל המחשב של החברה המסלקת והיא מאשרת או לא מאשרת את העסקה בהתאם.

מה עושים עם המבוכה של הלקוח במקרה והעסקה אינה מאושרת? כאן נכנסים אנשי המכירות ולומדים את העדינות. עליהם ללמד את המוכרים כיצד לומר לו לאדם : שמע, יש לנו חברת סליקה והיא לא מאשרת את התשלומים שלך. יש לומר את הדבר בעדינות ויש לזכור כי לעתים, ליד הלקוח, עומדים אנשים נוספים ושומעים את הדברים המביכים. הכבוד ללקוח הוא חלק מקידום המכירות של העסק.

Comments are closed.