יום שישי , 17 אוגוסט 2018
חדשות רצות

מה זה אפיליאייט מרקטינג

האינטרנט מצליח לקרב בין אנשים שמעולם לא היו נפגשים לפני כן. החיבורים דרך הרשתות החברתיות מוביל למציאת "קרובים אבודים" וגם אם לעתים נראה שמדובר בעולם קר ומנוכר, עבור רבים מדובר בעולם חדש של הזדמנויות. עסקים חדשים, אשר לא היו קיימים לפני כשני עשורים, הופכים להיות במרכז העניינים ואחת מההזדמנויות היא אפיליאייט מרקטינג.

מה זה אפיליאייט מרקטינג?

כמעט כל אחד מאתנו מוצא עצמו ממליץ מדי פעם על שירות, עסק או מוצר. ההמלצה נעשית בתום לב, מתוך כוונה טובה, היא לרוב תהיה מבוססת על ניסיון אישי וללא כוונת רווח. הפעולה הזו, של המלצה, עבדה מאז ומעולם ושירתה את כל הצדדים. בעלי העסקים נהנו מלקוחות שהגיעו אליהם, לקוחות הגיעו בשמחה והממליצים שמחו לעזור.

היום נכנס עוד מרכיב להמלצה והוא עמלה. זה אמנם לא חדש וגם לפני האינטרנט היו בעלי עסקים אשר היו נותנים צ'ופרים שונים בעבור שליחת לקוחות, אך היום הדבר נעשה בצורה מסודרת. "אפיליאייט מרקטינג" משמעותו שותפות לצורך תהליך השיווק.

איזו שותפות מתקיימת בעסק זה?

השותפות היא לא לעסק אלא מתבצעת לצורך פעולה אחת בלבד והיא השיווק. ישנם שני צדדים עיקריים בעסק מסוג זה. מצד אחד יש בעל מוצר, שירות או עסק. מצד שני ישנו איש שיווק שבוחר לשווק את העסק. שני הצדדים מסכימים על שותפות אשר אומרת דבר פשוט, ברגע שאיש השיווק מוביל למכירה של המוצר, הוא מקבל על כך עמלה.

כל התנאים חייבים להיות ידועים מראש והיום ישנם אתרים שעוסקים בתיווך ודואגים לכך שהקשר בין שני הצדדים יהיה תקין וחוקי. כיוון שכך, הדרכים הנוחות ביותר לעסוק בתחום הן דרך אתרים גדולים המתווכים בין הצדדים או עם עסקים שיש להם תכנית משלהם ומציגים את כל הפרטים שלהם בצורה ברורה.

איזו נישה היא "הכי עובדת" באפיליאייט?

אלו שכבר החליטו להיכנס לעולם של אפיליאייט מרקטינג יכולים להעלות את השאלה איזו נישה היא המתאימה ביותר להשקעה. אחרים יהיו ספציפיים עוד יותר וישאלו איזה מוצר הכי כדאי למכור כדי להרוויח. ברור מאין מגיעות השאלות הללו, מתוך הרצון להצליח בתחום ומהר ככל האפשר, אבל התשובה להן תהיה תמיד אישית וכדאי לבחון את הנקודות הבאות לפני קבלת ההחלטה מה למכור:

  • מהו התחום שמעניין אותך לעסוק בו? ישנם אנשים אשר באופן טבעי מתרגשים לדבר על נושאים מסוימים. חלק אוהבים בעלי חיים, חלק אוהבים לדבר על הילדים שלהם, חלק אוהבים לדבר על כסף ועסקים. כל אחד צריך לעסוק בתחום שמעניין אותו ובמיוחד בעת כניסה לאפיליאייט.
  • אלו מוצרים מוצעים בתחום? בעת בחינת הנישה מומלץ לבדוק אלו מוצרים אפשר למכור בה. האם מדובר בקורסים דיגיטליים, במוצרים פיזיים, שירותים. כאן יש לשאול גם כמה הם עולים ובמיוחד בתחילת הדרך לבדוק שאלו לא זולים ולא יקרים יתר על המידה.
  • האם כבר יש לך רקע בתחום? אם כבר יש לך בלוג, וולוג, קבוצת פייסבוק או כל אמצעי אחר בו מתפרסם תוכן שלך עלייך לשאול מה בתוך הנישה יכול להתאים לפרסום אצלך. אם כבר יש לך קהל, יהיה לך קל להציע מוצרי אפיליאייט שונים.

לצאת לדרך

קריאה על אפיליאייט מרקטינג ועל עסקים דיגיטליים היא מבורכת. כדאי להכיר את התחום לפני שנכנסים אליו וכדאי להשתמש בשלל ההדרכות והכתבות החינמיות כדי לצבור ידע זה ולהחליט אם בכלל להתחיל את הצעד הראשון. עם זאת, יציאה לדרך מחייבת מעשים, היא מחייבת בחירה של נישה, אמצעי לפרסום ולהתחיל להתנסות.

כמו בעסקים רבים, גם כאן ישנו תהליך למידה אישי. תהליך שמחייב התנסות. כמובן, עדיף ללמוד על הנושא ולהכין תכנית עבודה לפעילות, אבל בסופו של דבר ההצלחה תימדד בהתנסות האישית וההתמדה. בהצלחה 😊

Comments are closed.