יום ראשון , 24 ינואר 2021
חדשות רצות

בעלי מקצועות חופשיים

כיצד בעלי מקצועות חופשיים אמורים לשווק את עצמם?

בעלי מקצועות חופשיים, עצמאיים, אשר הינם בעלי תעודת עוסק מורשה, מודעים למצב הקשה של הפעילות השיווקית והמכירתית בעסק שלהם. פעילות המכירות והשיווק גוזלת מבעלי המקצועות החופשיים זמן ומאמץ ניכרים עד מאוד, הם למעשה מוטרדים מכך ביותר ומפנים את כל משאביהם לתחום זה, על מנת להגדיל באופן משמעותי את ההכנסות שלהם. אם נשים את הדברים על דיוקם, האפשרויות אשר עומדות לבעלי העסקים לפרסום העסק שלהם הראשוניות הן דלות וכלל לא יעילות, כגון: פליירים ודיוור ישיר – זוהי הפצה רחבה ולא ממוקדת עבורם; פרסום במדיות השונות – עניין יקר במהותו ואינו רלוונטי עבור בעלי מקצועות חופשיים; העסקת מנהל שיווק וכן אנשי מכירות – שירותים יקרים מדי עבור הבעלים של מקצועות חופשיים ואינם מכוונים אליו. עובדה מצערת היא, כי אותם בעלי עסקים יכולים להיות אנשי מקצוע מעולים מן השורה הראשונה, מומחים בתחומם ולא יהיו להם לקוחות, ואילו למתחרה שלהם, שהרבה פחות מקצועי מהם, יהיה הרבה לקוחות. על עובדה אחת אין עוררין, עסק שרוצה לשרוד חייב לשווק את עצמו והרבה. זה שאתם מקצועיים ומיומנים בתחומכם – זה מעולה בתור התחלה, אבל בפירוש לא כל הסיפור. חשיבות השיווק לעסק שלכם היא אקוטית להצלחתכם לטווח הארוך.

דרכים לשיווק של בעלי מקצועות חופשיים –

כאמור, בעלי מקצועות חופשיים חייבים לשווק את עצמם על מנת לשרוד בתחום שלהם. לבעלי המקצועות החופשיים יש כל מיני דרכים לשיווק כלהלן –

* יצירת תכנית שיווק כתובה – אין זה אומר שהדבר צריך להיות מפואר או לחילופין מסובך, זה יכול להיות גם במסמך וורד פשוט, מה שחשוב שתגדירו מטרות שיווק ברורות עם הפעולות הספציפיות הדרושות על מנת להגיע לכל מטרה.

* שננו את העקרונות הכלליים של השיווק – יש מידע נגיש היום בתחום השיווק גם בחנויות הספרים וגם באינטרנט.

* זהו את הכלים השיווקיים בהם מומלץ שתעשו שימוש – דיבור, אינטרנט, כתיבת מאמרים, הצטרפות לאיגודים מקצועיים וכיוצא בזה. הכלים המקצועיים אשר בהם תבחרו כדי להביא לקוחות אמורים להתאים לכם. אם ההתאמה אינה מיטבית, יהיה לכם מאוד קשה להתמיד בכך.

 

Leave a Reply